ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
تفکر انتقادی و بحرانی مطلب یا مسئله را با ذهن باز مطالعه می کند.
این روند با بیانی از مطلبی که قرار است مطالعه شود آغاز می گردد و با کشف نامحدود و در نظر گرفتن احتمالات ممکن ادامه می یابد و به الگویی برای درک بر اساس یک گواه منجر می گردد.
انگیزه های مختلف و تعصب ها هم برای یادگیرندگان و هم برای افراد ماهر مورد مقایسه قرار می گیرند و اساس قضاوت را تشکیل می دهند.
با ذهنی باز وارد شوید:
عناوین
می توانند عباراتی کوتاه باشند:
«نقش جنسیت
در بازی های رایانه ای»
«تاریخ سیاسی فرانسه از زمان جنگ جهانی اول تا نیمه اول
قرن بیستم»
«پرورش درخت ماهون در امریکای مرکزی»
«ساختار اسکلت انسانی و اصطلاحات مربوط به آن»
1 |
لیست کردن، برچسب زنی و مشخص سازی |
نشان دادن معلومات |
2 |
تعیین، توضیح، خلاصه سازی با عبارات خود |
درک و فهم مطلب |
3 |
حل، به کار گیری در یک وضعیت جدید |
به کار گیری آموخته ها و اعمال آن |
4 |
مقایسه و تشخیص اختلاف ها بین دو مورد |
تحلیل |
5 |
ایجاد، ترکیب، اختراع |
ترکیب |
6 |
ارزیابی، توصیه، ارزش گذاری |
سنجش و توضیح علت |
به آموخته هایتان به دید ماجراجویی در یک سفر اکتشافی بنگرید!
خلاصه تفکر انتقادی: