امروز من
امروز من

امروز من

کارای قبل از رفتن به دانشگاه

تصمیم گرفتم حالا که دارم میرم تهران و برمیگردم وسیله با خودم نبرم که پول کرایه خونه ندم 

احتمالا چهارشنبه میرم که نخوام خونه خ خ برم و فقط برم خونه ندا

لپتاپمو از فایلای اضافه خالی کردم کلی حجم خالی شده .

با مستان هم قرار گزاشتم که فیلماشو برام بیاره.



عقد دختر خالم

دختر خالم  اخر مهر ماه عقدشه و من باید برای ثبت نام یک دو روز دیگه برم تهران . کرایه تهران خیلی زیاده و از طرف دیگه لباس مناسب برای عقد هم ندارم و نمیدونم الان که هزینه هام زیاده باید لباس بخرم یا از لباس هایی که داریم استفاده کنم . میخواستم لنز بخرم هزینش 100 تومنه و از خرید لنز منصرف شدم و نمیخوام فعلا بخرم . 

ترسیدم

دارم راجب دکترا سرچ میکنم 

وااااای خدای من چقد سخته  از همین الان دارم میترسم  نکنه اشتباه کردم ، نکنه باید مدیریت میخوندم . چرا باید تو این رشته سخت درس بخونم که رقابتش انقد بالاست و انقد وحشتناکه . 

نکنه برم بخونم و  برگردم بیام و بگم پشیمونم باید یه رشته اسون تر درس میخوندم .


اما نه این ترس لازمه ادامه تحصیله ، لازمه تلاشه ، لازمه موفقیته .

 

اره خیلی ترسناکه اخه ارشد به خودی خود ارزشی نداره پس باید دکتر بگیری  دکترا هم باید خیلی خوب باشی تا بتونی بری سر کار عالی 


بقول یکی : باید ترسید اما حرکت کرد


این روزا به خودم فکر میکنم به اینکه چرا یه کار بزرگ انجام ندادم و از اینکه از خودم راضی نیستم و دوست داشتم جای بقیه باشم در حالی که خدا هر چی به اونا داده به منم داده پس باید تلاش کنم 


اگه تو دوران ارشد خوب درس بخونم و برای دکترا هم بخونم احتمال موفقیتم توی ازمون استخدامی برای لیسانس و ارشد بالا میره از طرف دیگه برای دکترا هم اماده میشم و من دکترایی خواهم داشت که کمتر کسی داره و در صورت قبولی میتونم یه کار خوب گیر بیارم که بچم به من افتخار کنه .



اما بازم باید عاقلانه به قضیه نگاه نکرد ایا اگه مدیریت میخونم همه اینا ممکن نبود؟ واقعا نمیدونم اخه من اطلاع خاصی راجبش ندارم

برنامه ریزی برای دکتری

برای قبولی در مقطع دکتری چه دروسی را مطالعه کنیم برای قبولی در مقطع دکتری شخص باید زبانانگلیسی را بخوبی بداند. زیرا دانستن زبان از این جهت اهمیت دارد که یک دانشجوی دکتری باید بتواند مقالات علمی را بخوبی بخواند و آنها را درک کند و همچنین بتواند مقاله علمی پژوهشی خود را بنویسد. اما بدلیل اینکه برای شرکت در آزمون دکتری داشتن مدرک زبان ضروری است بنابراین داوطلبان باید یکی از مدارک معتبر زبان مانند TOEFL یا IELTS یا TOLIMO و یا MCHE و یا گواهی آزمون زبان آن دانشگاه را داشته باشند. که ساده ترین راه به نظر من همان آزمون زبان دانشگاه است.دانشگاه شهید چمران هم از طریق ثبت نام توسط سایت دانشگاه www.scu.ac.ir اقدام به ثبت نام کرده و آزمون زبان برگزار می کند.آزمون TOLIMO و MCHE نیز سه ماه یکبار برگزار می شود. که زمان امتحان TOLIMO از طریق سایت www.sanjesh.org اعلام می شود و آزمونی است که دارای 50 سوال شینیداری Listening است و برای کسانی که در این مهارت قوی هستند توصیه می شود . آزمون MCHE هم توسط وزارت علوم تحقیقات و فناوری برگزار می شود و زمان برگزاری در سایت www.iranscholarship.net/language اعلام می شود.باشگاه پژوهشگران جوان

امادگی قبل از دانشگاه

دارم هزینه های دانشگامو بررسی میکنم: شهریه ، خوابگاه ، کرایه رفت و آمد ، خرید کتاب و نوشت افزار ، خرید لباس

از همین ترم هم باید برم سرچ منابع دکترا ، درسته ادم اینکه چه کتابایی تو دکترا میاد خیلی مهمه باید انتخاب واحدام درست مناسب با کتابای دکترا باشه . باید یه سر برم موسسه ماهان اطلاعات دقیق بدست بیارم .

یه مسئله دیگه هم اینه که خوب سرچ کنم ببینم مزایای دانشگاه تهران نسبت به ازاد چقدره، نباید مثل گذشته تصمیامت سر سری بگیرم.